آخرین اخبار
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

مشکلی برای تامین زمین نهضت ملی مسکن در استان سمنان وجود ندارد

آیین افتتاح همزمان یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، صبح امروز با حضور ریاست جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
اشتراک گذاری
05 شهریور 1402
274 بازدید
کد مطلب : 4887

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در حاشیه این مراسم در گفتگو با بیان اینکه در چهارمین روز از هفته دولت، هزار و ۱۶۱ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان سمنان به بهره‌برداری رسید گفت: از این تعداد، ۵۳۳ واحد مسکونی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و ۶۲۸ واحد مسکونی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین در استان سمنان برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

حمیدی از اختصاص ۵۵ هکتار زمین در حد فاصل دانشگاه پیام نور و پارک سوکان سمنان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با اختصاص ۲۰۵ هکتار زمین در ضلع شمالی کمربندی سمنان که به تصویب شورای برنامه‌ريزی استان رسیده است مشکل تامین زمین در شهرستان سمنان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات اختصاص ۹۸ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دامغان نیز نهایی شده است افزود: با توجه به مطالبه مردم و مسئولان دامغان برای احداث منازل ویلایی در این شهر، تلاش می‌کنیم زمینه احداث واحدهای مسکونی ویلایی و یا حداکثر ۲ طبقه را در دامغان فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین به اختصاص ۹۸۰ هکتار زمین برای توسعه شهر جدید ایوانکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت این امکان وجود دارد تا خانه های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی احداث و تحویل متقاضیان شود.

وی ابلاغ قریب الوقوع افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان و کاهش نرخ سود این تسهیلات از ۲۳ به ۱۸ درصد را عامل مهمی برای تسریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن دانست و گفت: با توجه به همکاری مناسب شهرداری ها، به متقاضیانی که زمین به آنها واگذار شده است توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به احداث یا تکمیل واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *