آخرین اخبار

سازمان همیاری شهرداریهای استان سمنان یک سازمان توانمند و دارای ظرفیت است

استاندار سمنان گفت: سازمان همیاری شهرداریهای استان سمنان یک سازمان توانمند و دارای ظرفیت های متنوع است.
اشتراک گذاری
27 مهر 1402
289 بازدید
کد مطلب : 5060

دومین جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان در سالجاری به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و با حضور شهرداران سراسر استان سمنان در سالن جلسات سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و رئیس شورای اسلامی استان نیز حضور داشتند، استاندار سمنان با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیش از پیش خوی حیوانی و خون‌ریز رژیم اشغالگر قدس را برملا کرد.

هاشمی با یادآوری سوابق صهیونیست‌ها در کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی گفت: امروز وضعیت رژیم جعلی صهیونیستی بحرانی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شکست اخیر این رژیم غیرقابل ترمیم و جبران ناپذیر است.

استاندار سمنان در ادامه با تاکید بر نقش سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان در توسعه عمرانی و اقتصادی استان گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان یک سازمان توانمند و دارای ظرفیت است.

رئیس شورای سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان ادامه داد: ارتباط دو سویه سازمان همیاری شهرداری های استان با شهرداری ها، مکمل و تقویت کننده اقدامات و توان عملیاتی شهرداری ها است.

وی تبیین دستاوردها و اقدامات دولت در بخش های مختلف را ضروری دانست و افزود: جهاد تبیین صرفا شامل موضوعات فرهنگی و اجتماعی نمی شود و موضوعات اقتصادی را نیز دربر می گیرد.

بررسی عملکرد سازمان همیاری از یک جهش بی نظیر در بخش های مختلف حکایت دارد

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه با تمجید از عملکرد سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: بررسی عملکرد این سازمان در سالهای اخیر، از یک جهش بی نظیر در بخش های مختلف اقتصادی و عمرانی حکایت دارد.

رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان با بیان اینکه این سازمان عهده دار مدیریت سه شهرک صنعتی را در استان سمنان است اظهار کرد: در دوره مدیریتی اخیر اقدامات ارزشمند و مطلوبی در جهت توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی فجر گرمسار، جنت آباد ایوانکی و میامی صورت گرفته است.

وی تصویب اجرای شبکه فاضلاب شهرک صنعتی جنت آباد ایوانکی را یکی از مصوبات مهم هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان عنوان دانست و افزود: این پروژ مهم در سال آینده با اعتباری بالغ بر 540 میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.

توسعه اقتصادی و عمرانی؛ رویکرد اصلی سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان

در ادامه، حمید دهرویه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان نیز با تشریح عملکرد این سازمان طی سالهای اخیر گفت: سازمان همیاری شهردرای های استان سمنان تلاش می کند با استفاده از ظرفیت فنی، اجرایی و اقتصادی خود نقش خود را در توسعه اقتصادی و عمرانی استان ایفا نماید.

دهرویه با اشاره به پروژه های در دست اقدام سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان تصریح کرد: بهره برداری از ساختمان اداری سازمان با زیربنای 2190 مترمربع، تکمیل فاز سوم پروژه میدان قومس سمنان، اجرای فاز دوم و سوم پروژه پل خیرآباد سمنان و دیوارکشی شهرک صنعتی فجر گرمسار مهمترین پروژه های انجام شده این سازمان در شش ماهه نخست سالجاری بوده اند.

وی آسفالت و لکه گیری معابر شهرک های صنعتی فجر، جنت آباد ایوانکی و میامی و احداث 8 واحد کارگاهی در شهرک صنعتی جنت آباد را دیگر اقدامات مهم این سازمان در سالجاری عنوان کرد و افزود: فسخ قرارداد بیش از 100 هزار مترمربع از زمین های واگذار شده مطابق ضوابط و نیز پوشش 100 درصدی شبکه فیبر نوری در شهرک صنعتی جنت آباد ایوانکی از دیگر اقدامات قابل ذکر سازمان همیاری شهرداری های استان در ارتباط با شهرک های صنعتی تحت مدیریت این سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه 62 واحدی شهرک روزیه سمنان گفت: این پروژه در زمینی به وسعت 12357 مترمربع در قالب 11 بلوک در شهرک روزیه سمنان در دست اجرا قرار دارد.

دهرویه همچنین به برنامه ریزی این سازمان برای توسعه بخش های املاک، سرمایه گذاری و بازرگانی اشاره کرد و ادامه داد: انعقاد قراردادهای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها و نیز مشارکت با بخش خصوصی و شهرداری ها برای احداث مجتمع های مسکونی و تجاری از مهمترین اولویت های سازمان همیاری شهرداری ها بوده است.

وی از انعقاد قرارداد مشارکت ساخت دو پروژه مسکونی در تهران و شاهرود خبر داد و اظهار کرد: قرارداد پروژه مسکونی در خیابان امام خمینی (ره) تهران با بخش خصوصی و قرارداد پروژه مسکونی ساحل در شاهرود با شهرداری شاهرود منعقد و به امضا رسیده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان افزود: مقدمات انعقاد قرارداد مشارکت ساخت دو پروژه تجاری با شهرداری مهدیشهر و یک پروژه تجاری – مسکونی با شهرداری درجزین نهایی شده و طی ماههای آینده به امضا خواهد رسید.

دهرویه در بخش پایانی سخنان خود با تشریح عملکرد موسسه معدنی «همیار تولید» گفت: خرید یک دستگاه پمپ بتن دکل 47 متری، یک دستگاه کامیون و میکسر و یک دستگاه دیزل ژنراتور برای کارگاه بچینگ بتن و نیز تجهیز معدن سنگ اهک مهدیشهر از مهمترین اقدامات صورت گرفته در موسسه همیار تولید طی شش ماه نخست سالجاری بوده است.

وی با اشاره به تحقق 89 درصدی بودجه سالیانه موسسه معدنی همیار تولید در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: تولید و فروش حدود 12 هزار مترمکعب بتن از دیگر دستاوردهای موسسه همیار تولیددر این مدت بوده است.

گفتنی است در این جلسه گزارش حسابرسی سال 1401 سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان با حضور استاندار سمنان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *